ایران دارونت، داروخانه آنلاین

آرشیو محصولات

استخوان و مفاصل

استخوان و مفاصل

علل بیماری های استخوان و مفصل ، علائم آنها و نحوه درمان آنها یکی از ما است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت ، این واقعیت که فرد با وجود علل مختلف و تعدد آنها در هر سنی در معرض درد استخوان و مفصل است. اشخاص حقیقی. بیماری های استخوان و مفصل از شایع ترین مشکلات پزشکی در سراسر جهان است و بیش از 100 نوع از این بیماری ها وجود دارد که با توجه به علل ، علائم و روش های درمان متفاوت هستند.

 

علل و نشانه های بیماری های استخوان و مفاصل

• درد مفصل ناشی از زبری مفصل به دلیل کمبود مایعی که از مفاصل در اثر اصطکاک با یکدیگر در ناحیه همگرایی استخوان ها محافظت می کند و درد مربوط به آن توسط عوامل مختلفی افزایش می یابد از جمله ضعف عضلانی ، اعمال بدنی ، افزایش وزن ، کبودی و صدمات جسمی و سرما می تواند باعث افزایش درد مفاصل شود.

• قرار گرفتن در معرض برخی از انواع عفونت های باکتریایی مانند بروسلوز ، و علائم آن شامل درد شدید در استخوان ها و مفاصل است و این درد ممکن است در طول زندگی فرد در معرض سرما یا فعالیت بدنی بیش از حد حتی پس از فروکش شدن التهاب ، ادامه یابد.

• نقرس ، که در اثر خوردن مقدار زیادی مواد غذایی حاوی اسید اوریک مانند گوشت و در نتیجه سطح اسید اوریک در خون افزایش می یابد و منجر به درد در استخوان ها می شود. قرار گرفتن در معرض آسیب های جسمی و شکستگی که منجر به درد شدید در استخوان ها می شود.

• راشیتیسم ، بیماری است که به دلیل کمبود جذب کلسیم و فسفر در روده کوچک ، به دلیل کمبود ویتامین (D) باعث تغییر شکل استخوان ها می شود. از علائم آن می توان به ظهور استخوان های پیشانی ، انحنای پا و ران و انحنای ستون فقرات اشاره کرد و با قرار گرفتن در معرض آفتاب و مصرف ویتامین D بهبود می یابد.

• آرتروز ، همچنین به عنوان خانه عضلانی شناخته می شود ، یک بیماری روماتیسمی است که عضله را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث درد شدیدی می شود که با حرکت و اعمال جسمی و هنگام لمس ناحیه آسیب دیده افزایش می یابد.

• نازک شدن استخوان ها ، به ویژه در وسط پشت و گردن ران ، و در نتیجه نقص در روند تولید بافت استخوان رخ می دهد ، که منجر به کاهش روند تخریب و ضعیف شدن روند ساخت و ساز می شود ، و عوامل پیری آن ، کمبود کلسیم ، تغذیه نامناسب ، کمبود فعالیت و حرکت و همچنین عدم تعادل هورمونی نشان دهنده کاهش سطح استروژن و آندروژن و فعالیت هیپوفیز و تیروئید را تغییر می دهد.

 

• دلایل درد استخوان و مفصل ساده است و با از بین رفتن علت از بین می رود ، مانند انجام بیش از حد تلاش یا فعالیت بدنی شدید یا کار و خوابیدن روی زمین های سخت و نشستن روی یک صندلی ناراحت کننده.

درمان بیماری های استخوان و مفاصل

• مصرف داروهای ضد التهابی که درد را تسکین می دهند ، اما آنها باید پس از مشورت با یک متخصص استفاده شوند.

• درمان گرم و سرد ، با استفاده از آب سرد برای تسکین درد ، سپس استفاده از آب گرم برای کمک به شل شدن عضلات اطراف مفاصل آسیب دیده.

• قرار دادن آتل هایی که از مفاصل دردناک و ضعیف حمایت می کنند و از آنها در هنگام کار یا خواب محافظت می کند. تکنیک های آرام سازی که به کاهش درد از جمله هیپنوتیزم ، تجسم ، تنفس عمیق و شل شدن عضلات کمک می کند.

• انجام برخی از تمرینات سبک ، کاهش وزن و استفاده از برخی از ابزارها برای کمک به راه رفتن ، مانند چوب و میله های راه رفتن ، و همچنین تقویت عضلات و از بین بردن فشار روی مفاصل.

 

مفصل چیست ؟


محلی که استخوان‌‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند را مفصل می‌گویند. کار مهم و ضروری مفصل‌‌ها امکان حرکت است. مفاصل موجب می‌شوند تا استخوان‌‌ها در کنار یکدیگر حرکت کنند. به طور کلی مفاصل در بدن به سه دسته مفصل متحرک یا دی آرتروز، مفصل نیمه متحرک یا آمفی آرتروز و مفصل بدون حرکت یا سین آرتروز تقسیم بندی می‌شوند.

 

غضروف چیست ؟


غضروف یا کارتیلاژ ساختمان قابل ارتجاعی است که در انت‌های استخوان‌‌ها، جایی که مفاصل قرار دارند وجود داشته و کار آن تسهیل در حرکت مفصل است. غضروف بافتی شبیه به بافت استخوان دارد، اما بر خلاف استخوان املاح کلسیم در ماده بین استخوانی رسوب نمی‌کند و به همین خاطر این بافت بسیار قابل ارتجاع و شکل پذیر است. تفاوت دیگر آن با استخوان نحوه تغذیه آن است.

 

 

مواد غذایی مفید برای تقویت مفاصل و استخوان 


مصرف بهترین قرص و کپسول غضروف ساز و مفصل ساز برای دیسک کمر ، بتنهایی کفایت نمی کند و لازم است در کنار آن از منابع غذایی مفید نیز استفاده کنید. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • مواد غذیی سرشار از گوگرد مانند سیر، پیاز، تخم مرغ و مارچوبه. چون گوگرد باعث افزایش جذب کلسیم مصرفی می شود و در ترمیم و ساخت استخوان ها، غضروف ها و بافت های همبند نقش دارد
  • سبزیجاتی با برگ سبز تیره مانند اسفناج و بروکلی، سبزیجات نارنجی مانند هویج، سیب زمینی شیرین و میوه های قرمز و نارنجی مانند پرتقال، گیلاس، بلوبری و انبه
  • ماهی های آب های سرد مانند شاه ماهی، ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی خال مخالی. چون بدلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳، خواص ضد التهابی فوق العاده ای دارند و درد را کاهش می دهند
  • دانه ها و مغزهای روغنی مانند بادام و پسته برای مقابله با التهاب و درد مفاصل و استخوان
  • زردچوبه بدلیل داشتن خاصیت ضد التهابی

 

نمایش اطلاعات بیشتر...
حساب کاربری
یا
یا