ایران دارونت، داروخانه آنلاین

آرشیو محصولات

کلیه و مجاری ادراری

کلیه ها

کلیه ها یکی از قسمت های سیستم ادراری در بدن انسان هستند که دو کلیه هستند که در دیواره پشت حفره شکمی در دو طرف ستون فقرات در زیر دیافراگم قرار دارند. کلیه سمت چپ بدن و وزن آن در محدوده مختلف است. بین 130-170 گرم. با وجود کوچک بودن کلیه ها ، بیش از 25٪ از خون را که به قلب می رسد کنترل می کند و در این مقاله به عملکرد آنها برای بدن انسان اشاره خواهیم کرد.

عملکرد کلیه ها در بدن انسان

 کلیه ها در بدن انسان عملکردهای مختلفی دارند از جمله:

  • تصفیه خون از سموم تجمع یافته در آن در نتیجه فرآیندهای حیاتی موجود در سلولهای بدن. سیستم هضم در نتیجه فرآیند هضم سموم زیادی تولید می کند ، مانند: اوره ، بنابراین کلیه ها آنها را دفع می کند با ادرار به خارج.
  • حفظ تعادل آب و نمک در بدن ، زیرا کم و بیش یکی از آنها منجر به مشکلات زیادی در بدن می شود.
  • حفظ تعادل خون از نظر اسیدیته و قلیایی یا اصطلاحاً (PH) ، زیرا کلیه ها از اسید اضافی یا مواد قلیایی خلاص می شوند تا مقدار آن حفظ شود (4 = PH).
  • حفظ فشار خون ، چه با افزایش آن در صورت کاهش از طریق ترشح هورمون رنین (رنین) ، که برخی از مواد موجود در خون را به حالت فعال تبدیل می کند ، بنابراین فشار خون را حفظ می کند و یا اگر با ترشح پروستاگلاندین ها افزایش یابد ، آن را کاهش می دهد.
  • کمک به رسوب کلسیم در استخوان ها با ترشح ماده ای که ویتامین D غیرفعال را به ویتامین D فعال تبدیل می کند که مسئول افزایش رسوب کلسیم است.
  • تحریک مغز استخوان برای افزایش تولید گلبول های قرمز از طریق ترشح اریتروپوئین.

انواع بیماری های کلیوی

بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی وجود دارد که ممکن است بر کلیه ها تأثیر بگذارد و توانایی آنها در انجام عملکردهای حیاتی آنها را تحت تأثیر قرار دهد و باید توجه داشت که خطر ابتلا به بیماری کلیوی در افراد دیابتی یا فشار خون بالا بیشتر است و باید لازم به ذکر است که بسیاری از گزینه های درمانی موثر در کنترل بیماری کلیه وجود دارد و حتی در موارد شدید ، بیماری می تواند توسط دیالیز یا پیوند کلیه کنترل شود.

شرح زیر برخی از بیماری های رایج است که ممکن است کلیه ها را تحت تأثیر قرار دهد:

  1.  سنگ کلیه: تشکیل شده از املاح و مواد معدنی، منبع آن ادرار است، به عنوان آنها را به سنگ های کوچک متبلور. سنگریزه ها می توانند به اندازه دانه های شن و یا به اندازه یک توپ گلف باشند.
    سنگها می توانند در داخل کلیه ها باقی بمانند یا از طریق سیستم ادراری از بدن خارج شوند.
  2. گلومرولونفریت:گلومرولونفریت به عنوان التهاب گلومرول کلیوی شناخته می شود ، زیرا قرار گرفتن در معرض این گلومرول ها در آسیب باعث اختلال در عملکرد کلیه ها و افزایش خطر ابتلا به نارسایی کلیه می شود. عفونت به طور ناگهانی و حاد رخ می دهد ، یا ممکن است در مدت زمان طولانی ایجاد شود. و منجر به گلومرولونفریت مزمن می شود.
  3. عفونت مجاری ادراری: عفونت ادراری عفونی است که از سیستم ادراری شروع می شود. سیستم ادراری از کلیه ها ، لوله های ادراری ، مثانه ادرار و مجرای ادرار تشکیل شده است. عفونت می تواند به هر یک از موارد حمله کند.
  4. بیماری کلیه پلیکیستیک: بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ژنتیکی استکه منجر به تشکیل تعدادی کیست مملو از مایعات بر روی کلیه ها می شود که رشد آنها ادامه می یابد تا جایی که به دلیل فشار بر بافت های کلیه بر توانایی کلیه ها در انجام عملکردهای طبیعی تأثیر می گذارد و این وضعیت اغلب هر دو کلیه را تحت تأثیر قرار می دهد.

سیستم ادراری و تناسلی

سیستم ادراری و تناسلی به بخش هایی از بدن اطلاق می شود که در امر تولید مثل و انتقال ادرار دخیل هستند. میزان حجم ادرار فرد به عوامل مختلفی بخصوص میزان مایعات و غذایی که مصرف می کند، بستگی دارد. علاوه بر این، انواع خاصی از داروها و برخی نوشیدنی ها مانند قهوه می توانند باعث افزایش ادرار فرد شوند. کلیه ها، اندام های اصلی سیستم ادراری و تناسلی هستند. آنها دو عضو لوبیا شکل بوده که اندازه مشت هر کس می باشند. یکی از مشکلات شایع و ناخوشایندی که می تواند این عضو را درگیر کند، سنگ کلیه است. استفاده از قویترین داروی سنگ شکن کلیه، آسان ترین روش برای رفع این مشکل می باشد. برای خرید قرص ادرار آور و داروی تضمینی دفع سریع سنگ کلیه به داروخانه آنلاین  ایران دارونت مراجعه کنید.

علائم

سنگ کلیه تا وقتی که حرکت نمی کند و ثابت است، هیچ علامتی ندارد. مشکل از زمانی آغاز می شود که آن شروع به جابجا شدن در سیستم ادراری و تناسلی می نماید.  در اینصورت لازم است برای تسکین یا رفع علائم زیر از قویترین داروی سنگ شکن کلیه استفاده کنید:

  • درد شدید و متناوب در پهلو و پشت، پایین تر از سطح دنده ها که ممکن است به پایین شکم تیر بکشد
  • سوزش ادرار
  • ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای
  • ادرار بدبو یا تیره
  • تهوع و استفراغ
  • احساس نیاز مداوم به دفع ادرار
  • کم شدن حجم ادرار
  • تب و لرز در صورت وجود عفونت

قرص ادرار آور و داروی تضمینی دفع سریع سنگ کلیه را از داروخانه اینترنتی  ایران دارونت تهیه فرمایید.

علل

این مشکل معمولا یک علت واضح و مشخص ندارد اما عواملی وجود دارند که احتمال بروز آن را افزایش می دهند. بطور کلی وقتی غلظت برخی مواد مانند کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات در ادرار افزایش می یابد، این مشکل بروز می کند. در حالت عادی، موادی در ادرار وجود دارند که از چسبیدن مولکول ها به هم و تشکیل بلور جلوگیری می کنند. اگر این مواد در ادرار کم باشند، روند تولید سنگ را تسریع می نمایند و لازم است از قویترین داروی سنگ شکن کلیه استفاده شود.

پیشگیری

اقدامات زیر به پیشگیری از این بیماری ادراری و تناسلی کمک می کنند:

  • نوشیدن آب فراوان در طول روز
  • از نمک و پروتئین حیوانی کمتری استفاده نمایید
  • در مصرف مکمل حاوی کلسیم، احتیاط کنید
  • مصرف ریواس، چغندر، اسفناج، مغزیجات، چای، شکلات و محصولات سویا را محدود کنید

سفارش قرص ادرار آور و داروی تضمینی دفع سریع سنگ کلیه در  ایران دارونت امکان پذیر است.

نمایش اطلاعات بیشتر...
حساب کاربری
یا
یا