ایران دارونت، داروخانه آنلاین

ضد عفونی کردن لوازم کودکان

ضد عفونی کردن لوازم کودکان

نوزادان و کودکان دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و بدن آنها نمی تواند مانند بزرگسالان با میکروب ها مبارزه کند. از آنجایی که کودکان دائما اسباب بازی هایشان را در دهان می گذارند به راحتی در معرض بیماری های مختلف قرار می گیرند. با گسترش شیوع کرونا و قرنطینه خانگی ، افراد به خرید اسباب بازی های جدید برای فرزندانشان روی آورده و به همین منظور باید تمام نکات استریلیزه کردن لوازم را رعایت نمایند. در این مقاله چند روش برای ضدعفونی کردن اسباب بازی و لوازم نوزادان و کودکان آورده شده است و والدین گرامی باید هرچند وقت یکبار این وسایل را ضدعفونی کنند.

 

اسباب بازی های پلاستیکی بدون باتری

اسباب بازی هایی که باتری ندارند را می توان درون ماشین ظرفشویی گذاشت و با آب گرم و پاک کننده شستشو داد و ضدعفونی کرد و یا با استفاده از یک اسفنج و آب گرم و صابون آنها را شست. دقت داشته باشید که تکه های غذا و چربی از روی لوازم کاملا پاک شده باشند.

اسباب بازی ها و وسایل چوبی و فلزی را نیز ، با استفاده از آب گرم و صابون بشویید و سپس خشک کنید.

 

عروسک های پارچه ای و پولیشی

این لوازم در صورتی که باتری نداشته باشند می توانید درون ماشین لباسشویی گذاشته و با مواد سفید کننده شستشو دهید.

 

اسباب بازی های دارای باتری

این نوع اسباب بازی ها را نمی توان در ماشین ظرفشویی و یا لباسشویی قرار داد به همین دلیل باید با روش دستی آنها را ضدعفونی کرد. برای ضدعفونی کردن این وسایل ، ابتدا یک دستمال پارچه ای تمیز را با آب گرم و صابون آغشته کنید و اسباب بازی را کاملا از چرک و چربی و هرگونه آلودگی پاک کنید و سپس با پارچه ای دیگر ، کف صابون را از روی اسباب بازی پاک کنید و با دستمال تمیز آن را کاملا خشک کنید تا دیگر اثری از کف صابون روی اسباب بازی نباشد . اکنون می توانید آن را در اختیار کودک قرار دهید.

 

استریل کردن شیشه شیر و پستانک نوزاد

ابتدا تمام قسمت های شیشه شیر (از داخل و خارج) را با آب گرم و مواد شوینده بشویید و آبکشی نمایید. برای ضدعفونی کردن این لوازم می توانید محلول ضدعفونی کننده را از داروخانه تهیه نمایید و آنها را ضدعفونی کنید. توجه داشته باشید که تمام وسایل نوزاد باید کاملا استریلیزه شوند ، زیرا شیارهای موجود در گردن بطری و نوک پستانک محل جمع شدن میکروب و ویروس بوده و باید با دقت بیشتری ضدعفونی شوند.

False 90

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حساب کاربری
یا
یا